Jako správný pedagog jistě víte, že každé dítě lze přirovnat k mycí houbě. Jejich předpoklady učit se novým věcem jsou dány právě vlastností takové houby. A tou je schopnost nasávat. Na rozdíl od vody jsou to vědomosti a nové zážitky, které děti do sebe nasáknout, ať chtějí, nebo ne. Jsou, jako nepopsaný list, který by chtěl být zaplněn.
Ale také je na pedagogovi, aby vědomosti a dovednosti dokázal svým žákům předestřít takovými metodami, aby si je žáci uchovali a zužitkovali v praktickém životě. A to už je mnohem těžší.
Nedaří se Vám nacpat do těch neposedných hlaviček potřebné informace a znalosti, na které se navazuje ve vyšších ročnících? Nevíte, jak podtrhnout, rozvinout a využít jejich povahové rysy k lepším výkonům při výuce?
Řiďte se odkazem Komenského!
Teorie a praxe jde společně ruku v ruce.
Tematicky zaměřeným školním výletem dosáhnete hned několika zásadních zlomů, které při výuce přinesou konečně plody Vašeho snažení.
1. Vy, jako pedagog poznáte své žáky ze zcela jiného úhlu pohledu. Zjistíte, jak se žáci chovají mimo školní budovu a v rozmanitých situacích, které ve škole nelze simulovat.
2. Vaši žáci poznají i Vás v civilním provedení, což pro ně bude cenná zkušenost. Najednou zjistí, že nejste jen pedagog, ale obyčejný člověk, jako jsou, např. jejich otec nebo matka.
3. V neposlední řadě si na vlastní kůži osahají teoretické znalosti v praxi, které se jim snažíte vštěpovat co hodinu!
4. A hlavně! Školní výlet je pro žáky příležitost, jak uniknout celodennímu sezení v lavicích. Netuší, že při výletu do sebe nasáknout vědomosti, aniž by chtěli!
Školních výletů se nebojte.
Pokud se pro školní výlet rozhodnete, určitě stoupnete v očích svých žáků na žebříčku popularity. V domnění, že alespoň jeden den nebudou muset dávat pozor u tabule, si Vás budou skutečně považovat. A Vy se naopak budete moci v dalších dnech výuky při výkladu opřít o jejich vlastní zkušenost.